Succes = atingerea sau depasirea obiectivelor
Ce iti trebuie pentru un proiect?
- viziune de ansamblu
- obiective realiste bazate pe situatia initiala, resurse disponibile, etape previzionate
- strategie si capacitatea de a o implementa
- evaluare periodica bazata pe feed-back relevant si rezultate intermediare
- curajul si intelepciunea de a impinge lucrurile la limita fara a te baga in situatii fara iesire
- perseverenta
- E nou. Asta inseamna ca poti inova
- Barierele de intrare sunt mult mai jos
- Ideile se pot copia extrem de rapid.
- Castigi sau pierzi utilizatori intr-o saptamana.
- E interactiv
- Idee
- Viziune
- Inovatie tehnologica
- Moment
- Buget
- Creatie
- Publicitate
- Intelegi ce promovezi
- Analizezi situatia initiala
- Intelegi targetul si felul in care interactioneaza fiecare segment cu produsul/site-ul/serviciul – core &broad
- Target iti propui obiective marete dar realiste
- Trafic, de vanzari, de awareness etc.
- Te documentezi
- Construiesti o strategie si o tactica de implementare
- Te uiti la buget, faci un planning
- Creezi un mesaj principal pe care il declini creativ in formatele necesare (display advertising, text advertising, minisites, blogs, press releases etc.)
- Lansezi campania.
- Masori rezultatele,
- Vezi unde ai gresit si o iei de la capat.
Regulile sunt facute pentru a fi incalcate
- Trebuie sa incepi insa prin a le respecta de suficient de multe ori incat sa ajungi “mai bun decat ele” inainte sa le incalci si sa ai succes.
Reguli in campaniile online:
- Nu agresa userul
- Foloseste targetarea – demografica, contextuala, geografica, orara.
- Foloseste restrictiile de frecventa intotdeauna (nu exista scuze sa nu faci asta)
- Inoveaza permanent in abordare – aici regulile se schimba mai repede si mai usor.
- Suprinde-ti audienta de fiecare data – prin creatie, prin planning, prin orice altceva
- Spune ceva relevant PENTRU EL!
- Nu dilua comunicarea pe prea multe canale, decat daca ai un buget cu adevarat mare (e multe ori e suficient sa folosesti un singur site pentru o campanie daca il alegi corect si folosesti mesajul potrivit)
- Livreaza ce ai promis in reclama (compune un mesaj atractiv, ofera un bonus asigura-te ca pagina pe care ajunge utilizatorul dupa click le indeplineste)
- Foloseste google analytics sau orice alt instrument performant de analiza a traficului si a obiceiurilor de navigare pe site-ul promovat, inainte sa iti construiesti campania (propune-ti obiective bazate pe problemele pe care le vezi acolo din istoria site-ului respectiv)
In mediul online, ca in orice alt domeniu exista:
- oameni care fac
- oameni care vorbesc despre cum ar face
- oameni care se uita
Un material de Dorin Boerescu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu