sâmbătă, 29 iunie 2013

Despre succes in marketing online

Marketing = managementul tuturor aspectelor care pot influenta semnificativ succesul unui proiect

Succes = atingerea sau depasirea obiectivelor 

Ce iti trebuie pentru un proiect?
  • viziune de ansamblu
  • obiective realiste bazate pe situatia initiala, resurse disponibile, etape previzionate
  • strategie si capacitatea de a o implementa 
  • evaluare periodica bazata pe feed-back relevant si rezultate intermediare 
  • curajul si intelepciunea de a impinge lucrurile la limita fara a te baga in situatii fara iesire 
  • perseverenta 
Ce este diferit in  "lumea" online
  • E nou. Asta inseamna ca poti inova
  • Barierele de intrare sunt mult mai jos 
  • Ideile se pot copia extrem de rapid. 
  • Castigi sau pierzi utilizatori intr-o saptamana.
  • E interactiv 
Din ce e compus succesul in online? 
  • Idee 
  • Viziune 
  • Inovatie tehnologica 
  • Moment 
  • Buget 
  • Creatie
  • Publicitate
Cum construiesti o campanie online?
  • Intelegi ce promovezi
  • Analizezi situatia initiala
  • Intelegi targetul si felul in care interactioneaza fiecare segment cu produsul/site-ul/serviciul – core &broad
  • Target iti propui obiective marete dar realiste 
  • Trafic, de vanzari, de awareness etc. 
  • Te documentezi 
  • Construiesti o strategie si o tactica de implementare
  • Te uiti la buget, faci un planning
  • Creezi un mesaj principal pe care il declini creativ in formatele necesare (display advertising, text advertising, minisites, blogs, press releases etc.)
  • Lansezi campania.
  • Masori rezultatele, 
  • Vezi unde ai gresit si o iei de la capat. 

Regulile sunt facute pentru a fi incalcate 
  • Trebuie sa incepi insa prin a le respecta de suficient de multe ori incat sa ajungi “mai bun decat ele” inainte sa le incalci si sa ai succes. 

Reguli in campaniile online:
  • Nu agresa userul
  • Foloseste targetarea – demografica, contextuala, geografica, orara.
  • Foloseste restrictiile de frecventa intotdeauna (nu exista scuze sa nu faci asta)
  • Inoveaza permanent in abordare – aici regulile se schimba mai repede si mai usor.
  • Suprinde-ti audienta de fiecare data – prin creatie, prin planning, prin orice altceva
  • Spune ceva relevant PENTRU EL!
Tips&Tricks 

  • Nu dilua comunicarea pe prea multe canale, decat daca ai un buget cu adevarat mare (e multe ori e suficient sa folosesti un singur site pentru o campanie daca il alegi corect si folosesti mesajul potrivit)
  • Livreaza ce ai promis in reclama (compune un mesaj atractiv, ofera un bonus asigura-te ca pagina pe care ajunge utilizatorul dupa click le indeplineste)
  • Foloseste google analytics sau orice alt instrument performant de analiza a traficului si a obiceiurilor de navigare pe site-ul promovat, inainte sa iti construiesti campania (propune-ti obiective bazate pe problemele pe care le vezi acolo din istoria site-ului respectiv)

In mediul online, ca in orice alt domeniu exista:
  • oameni care fac
  • oameni care vorbesc despre cum ar face
  • oameni care se uita

Un material de Dorin Boerescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogger